Serieuze boodschap – Met de uitvinding van het mobieltje en de razendsnelle ontwikkeling ervan zijn we allemaal kunstenaar in spe. We fotograferen en filmen alsof het een lieve lust is, en vaak met verdienstelijk resultaat bovendien. Flickr en Instagram blijken kraamkamers voor talent zonder dat er een academie aan te pas kwam.

Serieuze boodschap

En toch kan je beter professioneel een video laten maken van je huwelijk of bedrijf of het huis of het product dat je wil verkopen, want het verschil tussen de prof en de amateur is bij de serieuze boodschap eigenlijk alleen maar groter geworden met de nieuwe technieken.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer

Keukenhof, in de corona jaren ’20 en ’21 alleen virtueel open.

Keukenhof

Dat zie je ook in de bloemenwereld. Het promoten is niet even iemand van de communicatie-afdeling de kas in sturen. Daar komt meer voor kijken. Zie wat Keukenhof deed in tijden van corona. Bezoekers konden niet naar de tulpen, dus werden de tulpen naar de bezoekers gebracht; in prachtige bewegende beelden.

En waarom niet de eerste lentedag laten vastleggen?

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer

Rozenclip werd hit.

Mysterieuze rozen

Rozenkweker Porta Nova ging nog een stapje verder met een kunstzinnige clip over hun nieuwe rozen Naomi’s Wild West, ook wel liefkozend real Big Bastards genoemd, omdat jonge rozen niet alleen imponerend groot en strek zijn, maar ook onvoorspelbaar en mysterieus. De clip Onze Upon a Time in The West(land), werd een en hit.

Allemaal uitgever

Met de smartphone en de social media platforms zijn we allemaal uitgever geworden van onze eigen boodschappen. Elke dag sturen we die de wereld in. Daar is niks mis mee. Het is zelfs bijzonder handig zo’n filmpje van de kleinkinderen voor oma of een glijdend panorama-shot vanaf het vakantieadres voor de thuisblijvers.

En toch, voor de meesten van ons blijft het op een deed-het-zelf niveau. Ook al beschikken we over de mooiste hamer, het maakt van de meesten van ons nog geen meesterlijke timmerman. Zodra we meer gewicht en autoriteit aan onze boodschappen willen toevoegen, kiezen we beter voor de professional. Zeker met video, want met een mobiel ben je wel bekwaam beller, maar nog geen bekwaam filmer. Laat de serieuze boodschap maar over aan de profs.