OEGSTGEEST –  Allemansvriend Kalanchoë. Nu het volop najaar is, focussen consumenten zich weer meer op het interieur. Het kwekers- en veredelaarscollectief Always Kalanchoë zet daarom in op een forse campagne om consumentenaankopen van Kalanchoë te stimuleren. De belangrijkste kenmerken van deze bloeiende vetplant staan daarbij centraal: kleurrijk, veelzijdig en makkelijk. Tuincentra, bloemisten, supermarkten, webshops en groothandelaren krijgen volop mogelijkheden om in te haken op de najaarscampagne.

Allemansvriend Kalanchoë

Kleur in het interieur

Paul Ras, marketing manager bij Always Kalanchoë: “Het jaar 2020 snakt naar een positieve afsluiting. Interieurs worden weer aangepakt en sfeervol ingericht. Kalanchoë is een ideale plant. Er zijn zoveel kleuren, vormen en maten waar consumenten uit kunnen kiezen. Opvallend is dat juist de jonge doelgroep van 20 tot 30 jaar de plant ontdekken en enthousiast omarmen. Natuurlijk werkt de buitengewoon makkelijke verzorging in het voordeel van de Kalanchoë. Ook op de winkelvloer is het onderhoud minimaal waardoor ze er altijd aantrekkelijk en representatief uit zien.”

Allemansvriend Kalanchoë

Woonplant voor alle generaties

Om tuincentra, bloemisten, supermarkten en groothandelaren te ondersteunen in de verkoop van Kalanchoë zet het kwekers- en veredelaarscollectief zich in om goed zichtbaar te zijn bij de consument. Voor een flink bereik is gekozen voor mix van traditionele en nieuwe media.
Paul Ras: “De Kalanchoë is een plant voor alle generaties. Om de jonge doelgroep te verleiden, werken we samen met diverse Instagrammers. Daarnaast hebben we, omdat magazines en dagbladen hun impact blijven bewijzen, een perskit samengesteld vol met informatie en hoogwaardig beeldmateriaal. Dat heeft inmiddels tot een aantal mooie publicaties geleid. Bezoekers van Woonmall Alexandrium in Rotterdam kunnen net als vorig najaar weer genieten van een fraaie Kalanchoëpresentatie gemaakt door floral designer Pim van den Akker van Flower Factor.”

Always Kalanchoë laat tevens via eigen Instagram en Facebook praktische en eenvoudige ideeën zien passend bij het najaar. Van Indian Summer tot Halloween. Ook in december is er volop inspiratie met allemansvriend Kalanchoë via sociale media.

Op TV

Het kwekerscollectief organiseert eind oktober een verrassende publieksactie. Paul Ras: “De voorbereidingen zijn in volle gang en bedoeling is om met allemansvriend Kalanchoë thuis een beetje kleur en positiviteit te brengen in de donkere dagen. Dat doen we samen met het tv-programma De Grote Tuinverbouwing op SBS6. Behalve via sociale media zal een verslag van de actie op tv te zien zijn in het weekend van 14 en 15 november.”