NAARDEN – Chrysal introduceert nieuwe en verbeterde snijbloemenvoedsel in twee verschillende designs. Chrysal Better Bloom is speciaal ontwikkeld voor de bloemisten. Better Bloom geeft bloemen de boost die ze nodig hebben. Met alle benodigde voedingsstoffen om boeketten en arrangementen vers en mooi te houden. Chrysal Supreme is speciaal ontwikkeld voor supermarkten en boeketmakers, zodat hun klanten tot wel 60% langer van hun bloemen kunnen genieten.
Snijbloemenvoeding
Chrysal
Bloemen spelen een belangrijke rol bij veel gebeurtenissen: een verjaardag, Valentijnsdag, Moederdag, om dank je te zeggen of sorry, om te herdenken et cetera. Of zo maar voor jezelf. Om er thuis van te genieten.
We houden allemaal van bloemen. Maar om die lang mooi te houden, dat kan een uitdaging zijn. Wat als je deze bloemenmomenten langer kan laten duren?
Onderzoek
Uit een grootschalig consumentenonderzoek* blijkt dat 91% van de consumenten bij aankoop van bloemen versheid het belangrijkste aspect vinden. Ook verwachten men dat bloemen minstens 8 dagen mooi blijven.
Om te kunnen voldoen aan deze verwachtingen is het belangrijk dat snijbloemenvoedsel wordt gebruikt. Echter, slechts 54% van de respondenten gebruikt het snijbloemenvoeding wat aan het boeket is bevestigd. Veel consumenten zijn ook niet bekend met de voordelen van snijbloemenvoeding.
Onderzoek: met snijbloemenvoedsel blijven bloemen tot wel 60% langer mooi.
Als de consumenten weten dat de snijbloemenvoeding ervoor zorgt dat hun bloemen langer mooi blijven, geeft 85% aan dat ze vaker het bijgesloten zakje snijbloemenvoeding gaan gebruiken.
Verpakking
Om het gebruik van snijbloemenvoedsel te stimuleren introduceert Chrysal daarom nieuwe en verbeterde snijbloemenvoeding. Bovendien in een aantrekkelijke verpakking, waarop de voordelen en resultaten van snijbloemenvoedsel duidelijk staan vermeld.
Er is ook speciale voeding om langer van tulpen te genieten. Voor tulpenverzorging zie ook dit artikel op GroenVandaag: Met tulpen het nieuwe jaar in.
* Het Europese consumentenonderzoek is uitgevoerd door Q&A onder 8.000 respondenten.