AMSTERDAM – Een opvallende promotie: een spectaculaire hortensiagevel aan de Bijenkorf in Amsterdam. Bloemkunstenaar Florian Seyd en zijn team van The Wunderkammer realiseerden het project in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Hortensiagevel
Bijenkorf
De blauwpaarse hortensiagevels (aan de kant van de Dam en de Beurs van Berlage) dienden voor 10.00 uur zaterdagochtend gereed te zijn. Met de opvallende snijhortensiapresentaties vestigt de Bijenkorf de aandacht op de vernieuwde designerafdelingen tijdens het zogenoemde Fashion Weekend. Ook tijdens de speciale events op de designerafdelingen in het warenhuis speelt de hortensia een hoofdrol.
Florian Seyd: “De hortensia is een echte modebloem en perfect voor het Fashion Weekend. Je creëert een luxueuze uitstraling. Dat blijkt ook wel uit de reacties van de vele bezoekers die haast stuk voor stuk zich vergapen aan de hortensia’s.” De aanleg door een team van 10 personen nam zo’n 24 uur in beslag en in totaal zijn er 3.600 snijhortensia’s (in bloemenflesjes) in de gevel verwerkt. De blauwe hortensiagevel van de Bijenkorf is één van de activiteiten die het kwekerscollectief Hydrangeaworld voert voor de snijhortensia.
Bloemdecoraties
Projectleider Brigitte Hagen van Concept Factory: “Gedurende het gehele seizoen ontwikkelen wij activiteiten die onderstrepen dat de snijhortensia de Grande Dame onder de bloemen is en tevens een echte fashionista, niet alleen in huis maar ook bij huwelijken en events.” Om dit te bewerkstelligen ging Hydrangeaworld samenwerkingen aan met een bruidsplatform. In totaal kregen zo’n 25.000 aanstaande bruiden inspiratie over de decoratieve hortensia. Ook populaire bloggers als BeautyLab gingen aan de slag met de snijhortensia. Het resultaat werd gedeeld met meer dan 100.000 volgers.