OEGSTGEEST – De promotiecampagne voor kerststerren (poinsettia) is in volle gang. In zowel Nederland als België worden consumenten gestimuleerd om in de decembermaand extra sfeer in huis te creëren met Poinsettia’s. De afgelopen maanden is er achter de schermen hard gewerkt en de eerste mediaresultaten zijn zichtbaar.

Poinsettia

kerststerren

Jong en fris
De campagne-activiteiten richting consument staan in het teken van ‘stylen met sterren’ en benadrukken de veelzijdigheid van de kerstster. Behalve in magazines, weekbladen en dagbladen krijgt de Poinsettia ook extra aandacht op televisie. Donderdag 30 november heeft bloemstylist Sarah Dikker in het tv-programma Koffietijd (op RTL4) laten zien hoe je kleurrijke kerststerren eenvoudig een jonge en frisse uitstraling geeft. De uitzending is online terug te kijken via RTLXL. Diverse tuincentra besteden bovendien aandacht aan kerststerren in hun inspiratiemagazines en reclamefolders.

kerststerren-sarah04

Kerstster in de social media

Behalve bloggers worden ook social media actief betrokken bij de kerststerrenpromotie. Het centrale online platform is Kerstster.info met daaraan gekoppeld diverse social mediakanalen. Vanaf 1 december start een uitgebreide Facebookcampagne en verschijnen er veelvuldig posts op Instagram en Pins op Pinterest. De facebook-pagina is specifiek gericht op Nederland en Vlaanderen terwijl Instagram en Pinterest heel Europa worden ingezet. De promotiecampagne voor kerststerren in Nederland en België is een initiatief van Stars For Europe.