AMSTERDAM – Voor Nederlandse chrysanten- en orchideeën-kwekers bedacht bureau Sobolj een campagne die chrysanten en in verrassende combinaties presenteert aan het hogere segment van de markt in Rusland.
De verslechterende koopkracht van de doorsnee Russische consument heeft geen impact op het bestedingspatroon van meer vermogende Russen. Zij blijven zoeken naar vernieuwende producten die hun leven opluisteren, en bloemen hebben altijd een plaats in hun budget.

Chrysanten en orchideeën

Om de Nederlandse chrysanten van het collectief JustChrys en orchideeën Anco pure Vanda uit de anonimiteit te halen plaatste Sobolj de bloemen, in prachtige bloemwerken, bij het modehuis van Vijatsjeslav Zaitsev, de Russische Dior. In zijn salon worden veel vermogende mensen ontvangen die zich graag laten inspireren door mode en decoratie, bedacht door de invloedrijke designer. Uiteraard werd in de salon een reportage over de bloemwerken gemaakt die in de campagne gebruikt werden.

chrysanten-orchideeen

chrysanten-orchideeen

 

Hommage

Sobolj gaf aan Paul Gorbenko de opdracht om bloemwerken te creëren in de stijl van Stijn Simayes: deze Belgische arrangeur heeft in Rusland veel invloed gehad op het moderniseren van de bloemsierkunst. Simayes is vorig jaar onverwacht overleden en met deze opdracht wordt aan hem een hommage gebracht.

 

 

Fashion Magazine

De verfijnde en stijlvolle werken zijn niet onopgemerkt gebleven. Op sociale media worden de foto’s van de bloemwerken gretig gedeeld door platforms voor bloemisten in Rusland, het online magazine Flower Experience wijdt er een pagina aan en het invloedrijke Russische Fashion Magazine heeft een artikel geplaatst waarin de bloemwerken uitgebreid getoond worden.