OEGSTGEEST – De Duitse campagne Bodenfrostfreitag van Bloemenbureau Holland bereikt zijn hoogtepunt. Want vandaag, vrijdag 11 mei, is het dan eindelijk zover! De boodschap naar de consument is duidelijk: kopen maar, die tuinplanten.
Want Bodenfrostfreitag betekent: vanaf nu amper kans op nachtvorst. De hoogste tijd dus om nieuwe tuinbloeiers aan te schaffen. Met een video en veel media-ondersteuning probeert BBH de Duitse consument naar de tuincentra te krijgen, om daar tuinplanten te kopen. Natuurlijk heeft BBH van Moeder Natuur geen 100% geen-vorst-garantie gekregen, maar tuiniers die de Bodenfrostfreitag Prediktor geïnstalleerd hebben krijgen een nachtvorst-alert. Daarmee kunnen ze tuinbloeiers beschermen tegen wintertenen.

Bekijk de video:
[youtube id=”LHywEeBX2-g” width=”600″ height=”350″ autoplay=”no” api_params=”?rel=0&controls=0&showinfo=0″ class=””]

 

Bodenfrostfreitag, hoe zat het ook alweer?

Bodenfrostfreitag is een driejarige awareness campagne van Pflanzendreude.de, die dit jaar startte op 26 april. Met de campagne weten tuinierliefhebbers wanneer nieuwe plantjes naar buiten mogen en/ of wanneer ze deze moeten beschermen tegen (mogelijke) vorst aan de grond. In het middelpunt van de campagne staat de Prediktor, een online tool die weersvoorspellingen gebruikt om consumenten via hun telefoon te informeren over vorstgevaar. Met daarnaast de video’s van de bijzondere weerman die onderzoekt of het al tijd is om de tuinplanten buiten te zetten, vandaag is het eindelijk zover, Hoera!

 

Nachtvorstvrijdag

Het is de bedoeling dat Nederland volgend jaar zijn eigen tuinplantjesdag krijgt: Nachtvorstvrijdag.