Groene hobbyist – Stel je weet alles over plantenterraria en ook anderen beschouwen je echt als een specialist, zou je dan geen eigen site en shop overwegen om de wereld op de hoogte te stellen van je uit de hand gelopen hobby en er ook nog iets aan te verdienen?

Groene hobbyist

Veel volleerde hobbyisten hebben die stap genomen. Maar velen zijn daarin ook teleurgesteld, want behalve kennis van je geliefde onderwerp, krijg je ook te maken met disciplines waarin je minder thuis bent, zoals marketing.

Marketing

Hoe breng je je kennis onder de aandacht? Hoe je diensten en spullen te verkopen?

Wie serieus zaak wil maken van zijn liefhebberij doet er verstandig aan om een online marketing bureau in de arm te nemen. Professionals die weten hoe je je doelgroep kan bereiken, inspireren en verleiden. Voor succes kan je waarschijnlijk niet zonder.

groene hobbyist

Fotocredits: Cottonbro Studio, op Pexels

Plantenterrarium

Maar het belangrijkste neem je nog altijd zelf mee, en dat is de passie die je uitstraalt. Het plezier om je plezier te delen heet de kunst van het overbrengen. Op een wijze dat anderen ook aan de slag gaan met die unieke manier van omgaan met groen in een gesloten ecosysteem, wat zonder ingrepen van buiten een microklimaat in stand weet te houden waarin bijzondere plantjes gedijen.
Het houden van een plantenterrarium is de laatste jaren een flink toegenomen. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met alle berichten over milieu en klimaat. Een plantenterrarium drukt ons met de neus op de feiten. Eigenlijk is het leven op onze planeet te vergelijken met een plantenterrarium. Het maakt ons bewust van onze kwetsbaarheid, maar zo’n levend ecosysteem heeft ook iet wonderlijks.

hydroponie

Hydroponie

Hydroponie is ook zo’n groentrend van de laatste jaren. Het verschil tussen een plantenterrarium en hydroponie is dat een plantenterrarium een gesloten systeem is waarbij planten groeien in aarde, grond of ander organische materiaal, terwijl hydroponie een techniek is waarbij planten groeien zonder aarde, maar in een oplossing van water en nutriënten. Een plantenterrarium is dus een fysiek object, terwijl hydroponie een methode is.

Ook in de hydroponie zie je de hobbyisten die de spong maken naar het kleine ondernemerschap. Mogelijk omdat de wereld zo laagdrempelig digitaliseert dat je in een handomdraai je eigen winkel op het web kan openen.

Alleen, en daarvoor zijn zogezegd andere specialisten, hoe laat je de wereld weten dat je er bent? Hoe word je gevonden in dat enorme aanbod van bijzondere producten en verhalen? Zoek een digitale marketeer als partner.

Fotocredits introfoto: Tim Durand, op Pexels.