‘s-Hertogenbosch – Vanaf maart starten de promotieactiviteiten van Alstroemeria, waarmee de bloemist op de meerwaarde van de bloem gewezen wordt. Het jaarprogramma bestaat uit groothandelspresentaties en -demonstraties in Nederland en samenwerkingen met bloemistenplatform Flower Factor en het boeketinnovatieproject Bouquet Tales om de bloemist in Europa te bereiken.
In 2017 is de boodschap ‘Echte schoonheid zit van binnen’ geïntroduceerd bij de bloemist.
Alstroemeria
Dit jaar wordt de koers voortgezet en wordt de campagne verder uitgedragen. “We willen de bloemist bewust maken van de voordelen van Alstroemeria,” vertelt Rick Tesselaar, voorzitter van de Alstroemeria promotiecommissie. “Boeketten zijn ontzettend belangrijk voor de bloemist. Zij moeten niet alleen creatief, maar vooral ook kostenefficiënt zijn. Alstroemeria speelt in deze markt een belangrijke rol, door een lang vaasleven én uitbundige bloei op de vaas,” aldus Tesselaar.
Roadshow
1 maart startte een Facebookcampagne met als doel om via dit kanaal de brede toepasbaarheid van de bloem te tonen aan internationale bloemisten. Vanaf april wordt er een roadshow langs de groothandel georganiseerd om de bloemist te inspireren. Tijdens de roadshow maakt een arrangeur inspirerende creaties en wordt de bloem op diverse kanalen gepromoot.
Alstroemeria is partner geworden van het internationale bloemistenplatform Flower Factor. Tijdens de vakbeurs IPM in Essen werd de aftrap voor de samenwerking gegeven. Gedurende het hele jaar wordt online aandacht gegeven aan de bloem. Dit najaar is de bloem onderdeel van de najaarseditie Bouquet Tales. Deze inspiratiekrant bereikt met een oplage van 26.000 exemplaren, bloemisten in acht Europese landen.
Zie ook:
www.facebook.com/AlstroemeriaNL
www.surprisingalstroemeria.com