OEGSTGEEST – De campagne ‘Planten en bloemen met een hart’ heeft ruim € 29.000 opgebracht. Afgelopen donderdag, 3 november, ontving de Duitse Hartstichting namens de Anthuriumkwekers een cheque van € 13.485 en nam de Nederlandse Hartstichting € 15.635 in ontvangst.

Hartstichting

Dit bedrag komt ten goede aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

“Wat bijzonder om dit prachtige bedrag in ontvangst te mogen nemen”, sprak Floris Italianer, directeur Nederlandse Hartstichting. “Ik ben heel erg onder de indruk van de telers die dankzij hun inzet dit mooie bedrag hebben gedoneerd en wil mijn dank daarvoor uitspreken”, aldus Floris.

cheque hartstichting van anthurium-kwekers

Hartverwarmende actie
De Anthuriums met speciaal hartvormig etiket waren van 1 t/m 30 september verkrijgbaar bij onder meer Albert Heijn, Dekamarkt, GroenRijk, Overvecht en Ranzijn. Middels een mediacampagne op tv, radio, sociale media, dagbladen en blogs zijn er in Nederland en Duitsland meer dan 5,4 miljoen consumenten bereikt.
Daarnaast zijn er verschillende inzamelingsacties geweest, waaronder de ludieke actie in het Hagaziekenhuis in Den Haag. Met meer dan 1.500 Anthuriums is er een levensgroot hart gemaakt in de centrale hal en kreeg iedereen die ter plekke een donatie deed als dank een gratis potanthurium of boeket. Deze actie heeft in een paar uur tijd meer dan 2.200 euro opgebracht.

 

Zie ook eerdere artikelen op GroenVandaag:
– Aankondiging: Anthurium komt in actie voor de Hartstichting
– 
Haagse harten in actie, bloemenhart voor vrouwen