Advertentieblokker – Geen advertenties maar bloemen en planten. Bloemenbureau Holland, uitgever van online magazine The Green Gallery, lanceerde afgelopen najaar de Green Screen ad blocker.

Bloemen en planten als advertentieblokker

Gelukkiger, vrolijker, creatiever

De gedachte achter het initiatief formuleert Bloemenbureau Holland als volgt:

“Bloemen en planten maken gelukkig. We worden er vrolijker en creatiever van en ze verminderen stress. Waarom dan niet dit positieve effect op ons beeldscherm? Bloemen en planten zorgen niet alleen voor een positiever gevoel, maar ze zijn ook een lust voor het oog. Waar banners onze digitale omgeving kunnen verarmen, zorgen bloemen en planten juist voor verrijking.”

Online magazine The Green Gallery heeft daarom in samenwerking met vier internationale creatieven “The Green Gallery Green Screen ad blocker” ontwikkeld. De gratis ad blocker vervangt reclame banners voor exclusief, floraal art work.
Sinds de lancering in oktober overtreft de ad blocker alle verwachtingen.

Zo werkt de Ad Blocker

De gratis ad blocker vervangt banners voor exclusief, floraal art work. Zeker 20% van de Nederlanders maakt al gebruik van ad blockers en 70% heeft er wel oren naar. Met Green Screen creëert The Green Gallery top of mind awareness voor bloemen en planten en bereikt daarmee nieuwe, relevante en kritische doelgroepen.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.

LEESTIP: Lees ook dit artikel op GroenVandaag: Exportrecord voor bloemen en planten

Artiesten achter The Green Screen

Green Screen bestaat uit 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle. Zij zijn gekozen om hun liefde voor planten en bloemen en hun aansluiting bij de doelgroep. De eigenzinnige floral art pieces zijn exclusief in de ad blocker te zien.

Resultaten

De verwachtingen van de ad blocker waren voor een heel jaar:
• 5.271 downloads.
• 100 miljoen vervangen advertenties.

Het pakte echter anders uit. De resultaten na pas 80 dagen:
• 6.919 downloads.
• 28,2 miljoen vervangen advertenties.

25% van de downloads vinden plaats in Duitsland, 19% in Frankrijk, 17% in Nederland en 9% in het Verenigd Koninkrijk. Verrassend is dat 12% van de downloads op rekening komt van de Verenigde Staten, de overige 18% is verdeeld over andere landen.

Meer informatie, zie Bloemenbureau Holland.