ZOETERMEER – Het 40-jarig bestaan van Kom in de Kas is gevierd met een record aantal bezoekers. 236.000 mensen bezochten de 200 glastuinbouwbedrijven in 26 regio’s verspreid over Nederland.

Kom in de kas

De digitale speurtocht met de KomInDeKas app was een succes. De KomInDeKas app was zelfs trending in de Apple app store in Nederland.
Hoewel de regen op zaterdagochtend zorgde voor een trage start, was het weer Kom in de Kas toch gunstig gezind. De zonnige zaterdagmiddag en zondag zorgde er voor dat veel mensen de fiets pakten om naar de kassen te komen.

kom in de kas jubileum

Kom in de kas jubileum
Innovatief
In de kassen waren er allerlei activiteiten georganiseerd om de bezoekers te laten zien en ervaren hoe innovatief de glastuinbouwsector is. Zo konden zij vragen stellen aan de kwekers, oogst- en sorteerlijnen in werking zien, producten proeven en genieten van prachtige bloemen en bloeiende planten.
Het record aantal bezoekers van de jubileum editie Kom in de Kas is een mooi cadeau voor alle deelnemende bedrijven, vrijwilligers en sponsors die Kom in de Kas mogelijk maken. Het grootste deel van de regio’s was één van beide dagen open; zeven regio’s openden het hele weekend de deuren.

KomInDeKas app
De KomInDeKas app is in het kader van het 40 jarig bestaan ontwikkeld. Met de app konden de kinderen meedoen aan de interactieve speurtocht door de kas. De kinderen waren zeer verrast door de 3D figuurtjes die ze met de app op hun telefoon tot leven konden brengen. Ook de informatie die over elke held werd gegeven kreeg hun goedkeuring. Een moeder gaf de Kom in de Kas organisatie namens alle ouders een compliment over de app: “Dit is echt iets wat de jeugd aanspreekt en ze enthousiast maakt voor een bezoek aan de kas”, aldus deze moeder.