VEENENDAAL – De romantiek in Nederland is terug. Valentijn wordt volop aangegrepen als moment om een mooi boeket te kopen voor een geliefde of, wat steeds vaker voorkomt, een vriend of familielid. Marktleider Fleurop merkte dit vorig jaar, toen haar omzet fors steeg. Fleurop verwacht dit jaar weer topdrukte.
Valentijn
“In deze digitale tijden gaan we echte gebaren, zoals een kleurrijk, speciaal gekozen boeket, extra waarderen”, vertelt Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop. “Met alleen een appje kom je er niet. Vorig jaar lieten mensen massaal boeketten bezorgen, wat leidde tot een forse omzetstijging. Wij verwachten dat deze trend dit jaar doorzet. Onze ruim 1.100 bloemisten bereiden zich nu al voor op een drukke Valentijn.”
Fleurop bereidt zich voor op topdrukte: “Alleen een appje sturen is not done.”
Valentijnscollectie
Wie attent wil zijn met Valentijn, kan kiezen uit een speciale serie valentijnsboeketten. Het rood-roze boeket ‘Zo lief’ met lisianthus, roos en anemoon was vorig jaar de grote favoriet. Voor liefhebbers van klassieke boeketten is er ‘Mijn Valentijn’ met uitsluitend rode bloemen. Modern en speels is het frivole boeket ‘Kleurrijke Valentijn.’ Van Slingerland: “Onze bloemisten hebben de boeketten samengesteld met alle scenario’s in gedachten. Niet alleen uitingen van de klassieke, romantische liefde, maar ook het boeket dat je stuurt als blijk van waardering voor een dierbare zit in de collectie.”
[Intro-foto: rgb-stock, ANGEL 1238812, Angel]