Conceptwinkel Voorkeur – De grootste bloemenveiling ter wereld, FloraHolland, heeft in Den Haag haar tweede conceptwinkel Voorkeur geopend. In deze tijdelijke winkel worden bezoekers gevraagd hun mening te geven over nieuwe producten op het gebied van bloemen en planten.
Conceptwinkel Voorkeur
Het in kaart brengen van smaak en voorkeur van de consument moet leiden tot succesvolle introducties en een grotere afzet van bloemen en planten.
In de Haagse Voorkeur-winkel zijn onder andere nieuwe concepten te zien met Kalanchoë, Medinilla en Anthurium. Daarnaast kan de consument kennismaken met het EcoJar-systeem.
EcoJar
EcoJar is een eco-Systeem. Een mini-waterbiotoop waarin kleine organismen zoals waterslakjes en waterplantjes zichzelf onderhouden. Het afval dat de slakjes produceren is voeding voor de plant die boven het water zit. Dat zorgt ervoor dat de waterbiotoop in evenwicht blijft.
Proef
De conceptwinkel in Den Haag is de tweede test van FloraHolland. Eerder dit jaar draaide dezelfde proef in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Voorkeur in Den Haag is gevestigd op nummer 11 aan de Korte Poten, de verbindingsstraat tussen het Centraal Station en het centrum. De proef draait tot en met 24 december 2015.
Openingstijden
Maandag: gesloten
Dinsdag: gesloten
Woensdag: 12.00-18.00 uur
Donderdag: 12.00-18.00 uur
Vrijdag: 12.00-18.00 uur
Zaterdag: 12.00-17.00 uur
Zondag: 12.00 -17.00 uur
Foto: NoName_13, op Pixabay.
Grootste bloemenveiling ter wereld
Royal FloraHolland, de grootste bloemenveiling ter wereld, zegt op haar site over zichzelf: “Bloemen en planten maken onze wereld groener. Ze kleuren onze huizen, tuinen en buurten en vergroenen onze steden. Een groene omgeving maakt mensen gelukkig en het werkt stressverlagend. Onze coöperatie is een twee-eenheid: we zijn een vereniging én een bedrijf. We hebben twee doelen: een gezonde en aantrekkelijke coöperatie voor onze leden zijn en blijven én bouwen aan het grootste internationale B2B platform binnen de sierteeltsector. Duurzaamheid is hierbij een belangrijk fundament. Door bundeling van kennis en kracht bereiken we duurzaam succes, internationale groei en versterken we de coöperatie. Om voorop te blijven lopen, nu en in de toekomst.” Bron: Royal FloraHolland
Meer bijzondere winkels
Lees ook deze artikelen op GroenVandaag:
Twee groene en bijzondere stadswinkels
Intratuin komt met Foodhall concept