Sympathiek podium – Rollup banners zijn bijzonder praktisch. Bekend van beurzen, congressen, evenementen en festivals. Natuurlijk ben je ze ook tegen gekomen in winkels, vergaderzalen, in recepties enzovoorts. Maar waarom zou je rollup banners niet gebruiken bij het vragen om aandacht voor je eco boodschap?

Sympathiek podium

Zou het niet sympathieker en doeltreffender zijn de oude zeepkist te vervangen door een hedendaagse rollup spot. Burgers en maatschappij niet meer hinderen, maar informatief verrijken met een aansprekende boodschap vanaf je eigen podiumpje. Met rollup banners als herkenningspunt én informatiedrager.

Fotocredits introfoto: Kevin Snijman, op Pixabay.

Innovatief concept

Roll-up banners zijn uitgegroeid tot een onmisbaar communicatiemiddel in tal van sectoren. Hun oorsprong gaat terug tot de jaren 90 van de vorige eeuw. Een Zweedse bedrijf ontwikkelde draagbare banners en introduceerde die onder de naam “Roll-Up”. Dit innovatieve concept werd al snel populair vanwege het gebruiksgemak en de effectiviteit in het overbrengen van boodschappen.

Een roll-up banner bestaat uit een oprolmechanisme en een verticale banner die eenvoudig kan worden opgerold en vervoerd. Dit maakt het een flexibel en draagbaar medium. Expofit biedt  talloze varianten, ideaal voor uiteenlopende toepassingen en ambulant gebruik.

De banner als sympathiek podium voor een eco-boodschap

Je laten horen, begint met je laten zien.

Verander het systeem, niet het klimaat

In het licht van de meer en meer oprukkende klimaatkwesties en de behoefte aan effectieve communicatie over ecologische boodschappen, bieden roll-up banners een modern alternatief voor traditionele zeepkist.

LEESTIP: Lees ook dit artikel op GroenVandaag: Eco-Comedy De Smoestuinier in Leiden

Bewuste burger

In plaats van het organiseren van verstorende acties, zoals vastlijmen en wegblokkades, zou de bezorgde klimaat- en milieuvoorvechter ook gebruik kunnen maken van een roll-up banner. Wat is er mis als een bewuste burger vanaf een klein sympathiek podium spreekt in een park, op de hoek van de straat, midden op een plein!? Daar zijn of haar krachtige ecologische boodschap of oproep de wereld in stuurt? Zo’n banner als uit rolbaar visitekaartje trekt de aandacht van voorbijgangers die zich uitgenodigd zullen voelen om te luisteren.

Geloofwaardigheid

Deze aanpak heeft minstens twee voordelen. Ten eerste is het minder verstorend voor het dagelijks leven van anderen, waardoor er meer begrip is voor wat de spreker op het hart heeft. Ten tweede is de aanpak goed voor de geloofwaardigheid van het verhaal, omdat het irritaties resistent is. Bovendien kunnen roll-up banners worden ontworpen met milieuvriendelijke materialen, wat de ecologische integriteit van de campagne nog eens ondersteunt.