Vrouwendag 2016 – In de aanloop naar Internationale Vrouwendag -8 maart- zag Royal FloraHolland een omzetstijging bij snijbloemen van bijna 8%. Vooral doordat er meer stelen zijn verkocht. De Engelse Moederdag -15 maart- heeft aan deze groei bijgedragen.

Vrouwendag 2016

Fotocredits intro-foto, rgb stock: Dez Pain.

Royal-FloraHolland_InternationaleVrouwendag

Rusland

Aangezien Internationale Vrouwendag met name in Rusland een populaire feestdag is, heeft Royal FloraHolland specifiek Rusland onder de loep genomen. Geheel in lijn met de ontwikkelingen in Rusland, wat momenteel te kampen heeft met een diepe economische crisis, viel de handel rond de internationale feestdag aanzienlijk terug. Minder omzet, minder stuks.

Vooral tulpen bleken minder in trek te zijn in vergelijking met vorig jaar: 35% minder stelen werden verhandeld. Maar ook rozen stonden zowel qua aantallen als prijs minder in de belangstelling. Wel populair bleek de troschrysant, waarvan meer exemplaren werden verkocht bij een ruim hoger prijsniveau. Ook in Engeland was de troschrysant opvallend favoriet.

Aandacht voor vrouwenthema’s

Het doel van Internationale Vrouwendag is aandacht te geven aan vrouwenthema’s zoals economische zelfstandigheid, huiselijk geweld en andere aandachtspunten op het gebied van emancipatie en participatie. Met verschillende activiteiten kaarten vrouwengroepen, antidiscriminatieorganisaties, politieke partijen en andere organisaties deze onderwerpen aan op of rond 8 maart.

Aandacht voor vrouwenthema’s

Het doel van Internationale Vrouwendag is aandacht te geven aan vrouwenthema’s zoals economische zelfstandigheid, huiselijk geweld en andere aandachtspunten op het gebied van emancipatie en participatie. Met verschillende activiteiten kaarten vrouwengroepen, antidiscriminatieorganisaties, politieke partijen en andere organisaties deze onderwerpen aan op of rond 8 maart.