WOERDEN – Intratuin wil samen met het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de partners van Duurzaam Doen en de bedrijven Unilever Nederland, PostNL, KPN, SNS Bank en ABN Amro dat consumenten vaker kiezen voor duurzamere producten en diensten.

Duurzaam

Daarom bundelen zij hun krachten om duurzamer consumentengedrag te stimuleren. Deze overeenkomst is gezamenlijk ondertekend tijdens de nationale klimaattop, georganiseerd door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Peter Paul Kleinbussink, directeur Intratuin: “Door onze groene achtergrond staat Intratuin dicht bij de natuur. Verantwoord tuinieren is een leuke manier om je eigen leefomgeving duurzaam te creëren. Het is dan ook onze taak om daarbij te helpen.”

Intratuin spreekt samen met de bedrijven, die onderdeel zijn van het Duurzaam Doen netwerk, de intentie uit om jaarlijks een gezamenlijke campagne te uit te voeren waarbij duurzame producten en diensten worden gepromoot. Daarnaast gaan wij actief kennis uitwisselen over de manier waarop duurzame gedragsverandering bij de consument bereikt kan worden, gezamenlijk onderzoek doen en verder samenwerken in 2017 om de consument te verleiden duurzamer te consumeren.

In het programma werken bedrijven, maatschappelijke organisaties, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en decentrale overheden samen aan het stimuleren van duurzamer consumentengedrag. Consumenten hebben daar soms een steuntje in de rug bij nodig: dat doen ze binnen Duurzaam Doen door de consument te verleiden om meer duurzame keuzes te maken. Met het samenwerkingsinitiatief ‘Naar duurzamer Consumentengedrag’ onderstrepen Intratuin en de andere betrokkenen dat gezamenlijke doel.